EU Projekt - Razvoj modularnog rješenja za upravljanje i kibernetičku otpornost podatkovnih centara – POLARIS
Razvoj modularnog rješenja za upravljanje i kibernetičku otpornost podatkovnih centara – POLARIS
Korisnik: CRATIS d.o.o., Varaždin
Partneri:
- NEYHO informatika d.o.o., Velika Gorica
- CHAOS d.o.o., Varaždin
- TEB automatika d.o.o., Zagreb
- Fakultet organizacije i informatike Varaždin (FOI)
Kratki opis projekta:
Projekt obuhvaća uspostavu SPIN konzorcija kojeg čine društvo CRATIS d.o.o. (Korisnik) te partneri na projektu: NEYHO informatika d.o.o., TEB automatika d.o.o., CHAOS d.o.o. te Fakultet organizacije i informatike (FOI). Aktivnosti projekta su usmjerene na razvoj dva inovativna proizvoda POLARIS AURORA i POLARIS NEXUS namijenjen korisnicima i upraviteljima podatkovnih centara najviše razine kibernetičke sigurnosti.
Razvoj i kombinirana primjena oba softverska alata ima za cilj stvoriti holističku platformu POLARIS koji će značajno transformirati načine korištenja usluga podatkovnih centara kroz:
- lakše upravljanje vlastitim podacima i infrastrukturom od strane krajnjih korisnika (čija oprema i podaci se nalaze u samo PCu);
- veću razinu sigurnosti i autorizacije pristupa (access right) i autorizacije unosa opreme u podatkovni centar;
- dokumentiraniju i mjerljiviju komunikaciju s osobljem podatkovnog centra;
- kvalitetnije izvještavanje i prikupljanje podataka, a posebice podataka potrebnih za potrebe izvještavanja sukladno novim direktivama( NIS, ESG i dr.)
- smanjenje utroška energije zbog boljeg upravljanja infrastrukturom, lakše raspoređivanje snage servera i temperature unutar zakupljenog prostora (a time i potrošnje električne energije kao ključnog resursa).
Razvojem POLARIS platforme, na globalno tržište bit će plasirano modularno rješenje sa dva odvojena softverska alata koje krajnjim korisnicima daje setove novih mogućnosti u upravljanju svojom infrastrukturom, kao i setove izvještaja koje trenutno nisu u mogućnosti automatizirano prikupljati. Istovremeno, alati u sklopu Polaris platforme će značajno pomoći i upraviteljima podatkovnih centara, podižući efikasnost, (ionako visoke) standarde sigurnosti, a posljedično i ukupnu ekonomičnost podatkovnih centara. Trenutno na globalnom tržištu ne postoji korisničko softversko multi-tenant rješenje koje zadovoljava sve najviše zahtjeve kibernetičke sigurnosti uključujući Tier-III standarde. Kako bi osigurali da novo rješenje ima „vendor-independent“ integraciju, u samom razvoju rješenja potrebno je primijeniti nove IKT tehnologije, robotizaciju i internet stvari te osigurati punu funkcionalnost rješenja prema svim tipovima opreme i svim proizvođačima opreme (plc uređaja, scada sustava i dr.)
Ciljevi i očekivani rezultati projekta:
U sklopu projekta će se razviti dva inovativna proizvoda:
- POLARIS AURORA - back end rješenje za prikupljanje i obradu podataka
- POLARIS NEXUS - front end rješenja za korisničko upravljanje i izvještavanje
Inovativne proizvode će koristiti:
- upravitelji podatkovnih centara - koji moraju značajnu brigu i pažnju posvetiti zadržavanju visokih razina kibernetičke i fizičke sigurnosti centra, pa stoga uvelike ograničavaju ili otežavaju mogućnosti upravljanja samim korisnicima –
- krajnji korisnici podatkovnih centara - koji žele značajno veće skupove informacija (posebice zbog primjena direktiva koje uvjetuju detaljna izvještavanja poput NISdirektive, CSRD-direktive) i koji žele upravljati svojim podacima brže, jednostavnije i pouzdanije. Krajnji korisnici također žele ažurnije vršiti određene promjene na svojoj podatkovnoj infrastrukturi kao što su izmjene cross connect veza, raspodjelu opterećenja servera, izmjenu opreme, a za što trenutno nemaju adekvatne alate.
Projekt će doprinijeti povećanju prihoda korisnika i partnera, novom zapošljavanju i općenito povećanju konkurentnosti.
Ukupna vrijednost projekta: 3.573.279,93 EUR
Iznos koji sufinancira EU: 2.234.550,33 EUR
Razdoblje provedbe projekta: 1. listopad 2024. god. – 31. ožujak 2027. god.
Kontakt osoba: Ivana Cmrečak, ivana@cratis.hr
Korisni linkovi: https://eufondovi.gov.hr/